Vaš pregledač ne podržava Java Script, omogućite ga za punu verziju sajta. Your browser doesn't support Java Script, enable it for full version of website.
MALI VODIČ ZA PREŽIVLJAVANJE PRAZNIKA

MALI VODIČ ZA PREŽIVLJAVANJE PRAZNIKA

Neki praznici su iza nas a neki tek predstoje, a sastavni deo praznika pored okupljanja i druženja je i bogata trpeza. Teško je odoleti čarima praznične trpeze jer raznorazne đakonije mame mirisom, izgledom, a ponajviše ukusom. Od predjela do dezerta unese se velika količina te slasne ali i prilično kalorične hrane. Nezaobilazan deo svakog slavlja je alkohol kao i veliki izbor gaziranih pića i sokova. Belo brašno, margarin, beli šećer, velika količina zasićenih masti- ne tako zdravi sastojci lepo upakovani u predjela, glavna jela, torte i kolači. Kad se svo to brdo hrane još zalije alkoholom, gotovo sa sigurnošću dolazi do nekih digestivnih problema. Nadutost, gorušica i gasovi samo su neke od tegoba koje mogu da vam pokvare praznike. O kilogramima koje smo nabacili verovatno ćemo razmišljati nešto kasnije, početkom proleća kada počnemo polako da se oslobađamo zimske garderobe.

Nekolko praktičnih saveta može nam pomoći da izbegnemo navedene probleme i da praznike zaista provedete u slavlju i veselju.

Nikada ne idite na slavlje gladni. Nemojte se čuvati za večeru kod prijatelja tako što ćete preskočiti ručak kod kuće jer ćete izgladneli pojesti mnogo veću količinu hrane nego što biste inače pojeli. Preskakanje obroka je veliki šok za organizam od čega se on brani skladištenjem masti. Osim toga, kada vam se na prazan želudac sruči obilan obrok bićete tromi i pospani, a to sigurno ne želite da vam se dogodi dok ste u društvu.

Pre obroka popijte čašu vode. Čaša vode pola sata pre obroka će smanjiti apetit. Vodu nikada ne uzimajte uz jelo niti neposredno posle jela jer na taj način otežavate varenje hrane pa samim tim dolazi do osećaja težine i nadutosti.

Sipajte od svega po malo u tanjir i ne dosipajte naknadno hranu. Ovo će vam pomoći da imate tačan uvid u to koliko hrane pojedete.

Veći deo tanjira neka bude rezervisan za svežu salatu.

Kiseli kupus, turšija, suhomesnati proizvodi i stari sirevi su namrnice koje  sadrže veću količinu soli pa bi ih trebalo oprezno koristiti. Mislite o ovome posebno ukoliko imate problem sa visokim pritiskom. Nekoliko kilograma viška nakon prazničnog obroka može biti upravo posledica zadržavanja tečnosti u organizmu usled većeg unosa soli.

Ako se dvoumite između dva kalorična jela opredelite se za ono koje više volite. Gibanica ili ruska salata. Pečenje ili pihtije.

Jedite polako, dobro sažvaćite hranu. Nedovoljno sažvakana hrana  izaziva nadutost i gasove.

Strpite se do dezerta. Iz istog razloga koji je prethodno naveden, dezert pojedite minimum sat vremena nakon obroka.

Opredelite se pre za neki kolač umesto za parče torte. Veliko parče torte može imati i preko 500 kcal.

Između obroka pijte dosta vode pogotovo ako ste konzumirali alkohol. Alkohol je diuretik pa će vam biti potrebne veće količine vode kako ne bi došlo do dehidratacije. Sam izbor namirnica ali i njihovo nepravilno kombinovanje stvara kiselu reakciju u organizmu pa bi bilo dobro da pored vode pijete i limunadu bez šećera. Limun ima alkalizujuće dejstvo.

Ako vam se čini da ste ipak malo preterali sa gurmanlucima, narednog dana dajte svojim organima za varenje mali odmor. Neka to bude voćni dan, ili jedite lagane čorbice i dosta salate, uzimajte biljne čajeve. U slučaju nadutosti i gasova od pomoći mogu biti probiotici kao i aktivni ugalj.

Obavezno se bavite nekom fizičkom aktivnošću. Praznici jesu vreme za odmor, ali to nije razlog da se zavučete u kuću. Nemojte dozvoliti sebi da vam jedina aktivnost bude šetnja od stola do kauča, a jedini sportski rekvizit daljinski upravljač. Odvojte svakoga dana makar pola sata za šetnju na svežem vazduhu.

POSETITE NAŠ E-SHOP