Vaš pregledač ne podržava Java Script, omogućite ga za punu verziju sajta. Your browser doesn't support Java Script, enable it for full version of website.

Kokosov šećer: koristi za zdravlje

Koristi za zdravlje kokosovog šećera u ponudi

Prikazana nutritivna vrednost kokosovog šećera nalazi se odštampana na svim ambalažama naših proizvoda i jasno je vidljiva prilikom kupovine.

Na početku važno je napraviti razliku između kokosovog šećera i šećera kokosove palme koji se takođe može naći na tržištu i čiji nazivi se nekada pogrešno poistovećuju. Kokosov šećer proizvodi se iz nektara kokosovog cveta koji se potom suši i melje u prah, mnogo je kvalitetniji od šećera kokosove palme i sadrži veću količinu hranljivih materija u odnosu na njega.

Za razliku od običnog belog šećera koji ne sadrži bitne nutriciente, zbog načina proizvodnje kokosov šećer zadržava veliku količinu hranljivih sastojaka iz cveta kokosa. Ovaj efekat se dodatno pojačava ukoliko je proizvodnja organska.

Od najbitnijih minerala koji imaju koristi za zdravlje treba izdvojiti gvožđe, cink, kalcijum i kalijum, koga na 100 g ima u količini koja predstavlja 25% dnevnih potreba. Primera radi, 100 g banane koja se uzima za merilo jer je jedan od najčešćih izvora kalijuma u ishrani ima samo 10%. Lako je videti kako se zamenom običnog šećera za kokosov tokom dana mogu uneti velike količine ovog bitnog nutricienta bez bitne promene prehrambenih navika.

Zdravstvene koristi kalijuma su smanjenje rizika od moždanog udara, poremećaja rada srca i bubrega, snižavanje krvnog pritiska, anksioznosti i stresa, kao i povećana mišićna snaga, snaga metabolizma, bolji balans vode u telu i funkcija elektrolita i nervnog sistema.

Od drugih elemenata treba izdvojiti neke masne kiseline kratkog lanca, polifenole i antioksidanse čija konzumacija može imati određene zdravstvene koristi, i posebno vlakno po imenu Inulin.

Inulin je bitan jer može usporiti apsorpciju glukoze i na taj način sniziti glikemijski indeks proizvoda.

POSETITE NAŠ E-SHOP

Kokosov šećer: koristi za zdravlje
Koristi za zdravlje kokosovog šećera

Niži glikemijski indeks znači da dolazi do manjeg skoka šećera u krvi prilikom konzumacije hrane, koji je jedan od glavnih uzroka nastanka dijabetesa tip II i drugih poremećaja. Od nižeg glikemijskog indeksa namirnica posebnu korist imaju osobe koje su već obolele od dijabetesa, kao i one kod kojih postoji povećan rizik za njegovo nastajanje.

Glikemijski indeks belog šećera je 68, dok je glikemijski indeks kokosovog šećera 35.

Kokosov šećer ima 20% manje saharoze koja je stoprocentni sastojak belog šećera. Po 3-9% odlazi na glukozu i fruktozu, mada odnos može varirati u zavisnosti od proizvodnog procesa.

Napomena: Glikemijski indeks kokosovog šećera kao i njegov sastav nisu službeno testirani u našoj zemlji. Objavljene informacije sakupljene su od relevantnih svetskih izvora koji se mogu pronaći u tekstu ali se opet moraju primiti kao čisto informativne prirode i ne mogu se koristiti kao zamena za stručan medicinski savet ili dijagnozu. Savete uvek primajte isključivo od kvalifikovanih zdravstvenih radnika.